18. august 2015

Maria Romanjuk - Tüdruk kellel on olümpiamängud olnud eluunistuseks juba lapsepõlvest


Selle hooaja Eesti parim naisujuja on kahtlemata hiljuti 19-aastaseks saanud Maria Romanjuk. Tänavu kevadel Tallinna Mustjõe Gümnaasiumi lõpetanud Mariat ootab sügisel ees tema karjääri kõige tähtsam hooaeg. 

Sellel aastal on Romanjuk parandanud 200 m rinnuliujumises Eesti rekordit kahel korral ning 100 m rinnuliujumises ühe korra. Suvistel Eesti meistrivõistlustel sai ta kaela 5 kuldmedalit olles sellega kõige edukam naisujuja. 

Maria oli nõus võtma koos minuga enda hooaja kokku ning "puhusime paar sõna juttu" et saada teada kes on tema suurim iidol, mis on tema arvamus tema treenerist Dmitri Kapelinis ja palju muud huvitavat. 

Eesti rekord = uus isiklik rekord

Eelmisel suvel Berliinis Euroopa meistrivõistlustel võib õelda, et Maria Romanjuk ebaõnnestus, sest isiklik rekord õnnestus ujuda vaid 100 m rinnuliujumises. Nii 50 m- kui ka 200 m rinnuliujumises jäi ta enda tippmarkidele kõvasti alla. Pettumus oli suur. Tänavusel MM-il võttis Romanjuk ohjad enda kätte ja parandas Eesti rekordit nii 100 m- kui ka 200 m rinnuliujumises. "Selle hooaja kõige positiivsem asi oli see, et lõpuks läks mul tiitlivõistlus hästi." ütles neiu. "Ma ei ole kunagi ujunud 100 m ja 200 m samal võistlusel hästi." Kuna tegemist ei ole Maria esimeste Eesti rekorditega, siis ta ütles: "Eesti rekord = uus isiklik rekord. See annab mulle palju motivatsiooni trenni edasi teha". Ning Maria ei ujunud lihtsalt Eesti rekordid vaid ta purustas need. 100 m rinnuliujumises nihutas ta tippmarki 1,11 sekundi võrra ja 200 m rinnuliujumises 1,31 sekundi võrra.

Rio olümpiamängudele pääsemine on ülimalt raske. Naiste 100 m rinnuliujumises on A-normatiiv 1.07.85. See aeg tagaks automaatse pääsu võistlustele, millest unistab iga tippsportlane. "Olümpiamängud on juba lapsepõlvest olnud minu eluunistus. Ma annan endast parima ja kui kõik läheb hästi, siis ma usun, et on reaalne pääseda OM-ile," ütles sellel hooajal enda 100 m rinnuliujumise isikliku rekordi 1.09.49 peale viinud ujuja. Hetkel jääb seega Dmitri Kapelini hoolealusel puudu A-normatiivist 1,64 sekundit. 

Üritan pääseda Euroopa meistrivõistlusel poolfinaali

Kui uurida, mis on neiu järgmise hooaja kõige suuremad eesmärgid, siis on kohe tunda, et neiu tahab astuda enda karjääriredelil ühe sammu veelgi kõrgemale. Seni pole ta veel kordagi pääsenud tiitlivõistlustel poolfinaali. Detsembri alguses toimub Iisraelis lühiraja EM ja järgmise aasta maikuus toimub Londoni olümpiaujulas juba pikaraja EM. "Järgmise hooaja kõige suuremad eesmärgid on pääseda poolfinaali nii lühi- kui ka pikaraja Euroopa meistrivõistlustel," ütles ujuja enesekindlalt. "Loomulikult annan endast kõik, et pääseda ka OM-ile."

Samuti ei puudu Marial ka oma iidolid kellele ta alt ülesse vaatab. Muidugi on selleks konnaujuja - Yulia Efimova. Tänavusel MM-il krooniti Efimova 100 m rinnuliujumises maailmameistriks ning 50 m rinnuli distantsil sai ta kaela pronksmedali. "Jah, ta kasutas dopingut (toim.- jäi 2013 aasta lühiraja EM-il vahele dopingu kasutamisega), aga ma juba väiksena vaatasin telekast kuidas ta ujub ja mõtlesin, et tulevikus tahaks temaga finaalis kõrvuti ujuda," selgitas Maria. Igapäeva elus on talle suuresti toeks tema isa ja treener. "Väga tihti annab mulle motivatsiooni minu poiss-sõber Silver," ütles punastav Maria. "Ta oskab alati leida õigeid sõnu." 

Ta on vahel karm ja kuri aga see on seda väärt

Maria hiljuti toimunud Garanti fotosessioonil
Maria treenib Garanti Spordiklubis ja seda Dmitri Kapelini käe all. Koostöö tundub neil sujuvat, sest Eesti rekordeid ilma hea treenerita on raske ujuda. Enne enda treeneri iseloomustamist tegi Maria väikse pausi ja ütles: "Ma olen väga tänulik talle, sest kõik mis ma olen saavutanud on tänu temale. Ta on vahel karm ja kuri aga see on seda väärt. Niiet temast võin ma ainult head rääkida. Minu hinnagul parim treener keda tahta."

Kuna tänavu kevadel sai Maria kätte gümnaasiumi lõputunnistuse, siis viimastel aastatel on paljud tahtnud minna edasi välismaale õppima/treenima ja seda just USA-sse. Kuid Marial on teised plaanid enda tulevikuga. "Aasta pärast tahaks minna Inglismaale õppima ja ujuma, aga see aasta treenin veel Eestis ja õpin inglise keelt soravamalt rääkima."

Maria teab, et 100 m rinnuliujumise aeg 1.09.49 ei ole tema lagi ega Rio A-normatiiv 1.07.85 ei ole võimatu, kuid ta teab ka seda, et tal on veel väga palju arenguruumi. "Tehnika, tehnika ja veelkord tehnika. On väga palju asju mida on vaja parandada," ütles ujuja.  

Igatahes loodame, et tulevane hooaeg oleks veelgi säravam kui eelmine ja et näeksime järgmisel suvel Mariat Rio olümpiamängudel.

Püsige Lainel!