28. oktoober 2015

Tess Grossmann jätab lühiraja EM-i vahele ning keskendub olümpiapileti saamisele

Tess Grossmann pürgib enda elu esimesele olümpiale

Pärast Triin Aljandi karjääri lõppu on Eestis kroolisprinti valitsenud 21-aastane Tess Grossmann. Hetkel on tema seis ülimalt keeruline, kuid tema sõnul hakkab nüüd kõik ülesmäge minema. Miks jätab Grossmann lühiraja EM-i vahele ning kuidas valmistub ta selleks, et pääseda järgmisel aastal toimuvale Rio olümpiale saad teada allolevast intervjuust.

Eelmise hooaja alguses alustas Tess Grossmann koostööd nimeka Peter Mankociga. Eesmärgid ja plaanid olid suured, kuid tegelikkuses asi nii roosiliseks ei kujunenud.

Suvel toimunud MM-il jäi neiu enda isiklikest tippmarkidest kaugele ning kohad olid alles kuuendas kümnes. "Eelmine hooaeg polnud just see mida ma lootsin," ütles ujuja. "Kuid eks spordis ole alati nii, et kui mõni aasta õnnestub väga hästi, siis sellele järgneb langus." Alates augustikuust on Tess otsinud erinevaid viise kuidas jätkata ning kellega jätkata ning ta usub, et ta on leidnud hetkel parima lahenduse. 

Kuid enne kui jõuame selleni kelle juhendamisel ta hetkel treenib, siis augustis oli tal laual kaks võimalust kelle käe all treenida - Riho Aljand ja Vladimir Sidorkin. "Riho plaani vaadates, ei leidnud ma midagi sellist, mis tekitaks minus sellise emotsiooni, et ma tahaks seda teha ja see viib mu olümpiale," selgitas Grossmann. Seejärel otsustas ta proovida millist piitsa jagab Sidorkin ning see osutus liiga rängaks. "Trennid kestsid 6 tundi järjest ning kahjuks kui ma neljanda tunni järel pidin vette minema ja hakkama tegema oma põhitööd siis ei olnud mul kübetki energiat järel." Seega möödusidki esimesed kaks kuud sellest hooajast Grossmannil vees lihtsalt "sulistades". Neiu tundis, et ta vajas pausi, et luhta läinud MM-ist korralikult vaimselt taastuda. "Mul ei olnud treenerit, kuid trennis käisin ikka iga päev. Lasin mõtetel puhata, kuid samal ajal otsisin endale treenerit," rääkis Eesti esisprinter.

Kas päästeingel USA-st viib Tessi uutesse kõrgustesse?



Eelmise aasta esimesel poolel, kui Tess treenis Itaalias ADN-i grupis, ujus ta ka enda elu parimad tulemused. Toona oli tema treeneriks ameeriklane Bryan O'Connor. Tessiga on nad nüüd igapäev suhtluses, sest just tema oli nõus neiule kirjutama programmi mille järgi ta juba usinalt harjutab. "Ma olen väga õnnelik, et Bryan oli nõus mulle programmi kirjutama. Ma tahtsin teha midagi millesse ma usun ja olen selle taas leidnud," ütles Grossmann rahulolevalt. Siiski, ei saa selline koostöö viia heade tulemusteni kui ei ole usinaid abilisi ka Eestis. "Eestis hoiab mul silma peal Kaire Indrikson, ma olen väga tänulik talle ja usun et meie koostöö saab sujuv olema," mainis neiu. "ÜKE treeningutega aitab mind Henry Hein, kes kirjutab mulle kavasid ja käib vahetevahel jõusaalis kaasas."

Praegu alustas, 52-kordne Eesti meister Grossmann, treeninguid täiesti algusest, et olla parimas löögihoos just kevadel. "Esimesed 3-4 nädalat on basseinitreeningud kord päevas, hiljem hakkavad kahekordsed ujumistreeningud ja kavad lähevad samuti rohkem spetsiifilisemaks." Samuti ütles Tess, et on enda treeneri Bryaniga iga päev kontaktis, kus annab talle tagasisidet treeningute ning enesetunde kohta, mille järgi saab ameeriklane kavasid koostada.

Euroopa lühiraja meistrivõistlused jäävad vahele, eesmärk kindlalt olümpia


Kuigi 2. detsembril algavad Iisraelis Euroopa lühiraja meistrivõistlused ning Grossmannil on täidetud ka B-normatiiv, siis otsustas neiu sinna mitte sõita. "Otsus oli tingitud ikkagi sellest, et hooaja alguses polnud mul treenerit ja praegu on liiga hilja, et valmistuda. Mulle meeldib teha asju korralikult, seega ma ei tunneks end kindlalt pooliku ettevalmistusega," selgitas Grossmann loobumise tagamaid. Seega hetkel on Eesti naistekoondise read väga hõredad. A-normatiivi on täitnud ainult kaks naist ning B-normatiiviga on praeguse seisuga sõitmas samuti vaid kaks neidu. Seega hetke 17-liikmelisest koondisest on lausa 13 ujujat meessoost.

Jah, lühiraja hooaeg jääb vahele, kuid see eest on pikaraja hooajaks võetud kõrged eesmärgid. "Pikas basseinis on kindel eesmärk olümpiapilet," ütles neiu enesekindlalt. "Ma ei anna kergelt alla ja usun, et see on võimalik." Parim võimalus see pilet endale välja võidelda oleks Euroopa pikaraja meistrivõistlustel Londonis, mis toimuvad järgmise aasta mais. 

Grossmann soovib siiralt tänada ka kõiki oma abilisi - Kalevi Ujumiskool, Speedo ja Ujumisliit. Ta on samuti tänulik, et temasse on ikka usku vaatamata eelmisel aastal olnud tagasilöökidele. Per aspera ad astra!


PÜSIGE LAINEL!