13. märts 2016

Seitse viisi kuidas trennist ära pääseda

11-kordne OM medalist Ryan Lochte
Ujujad on väga andekad inimesed muidugi. Kuid ujujad on andekad ka väljaspool basseini. Näiteks välja mõeldes vabandusi, kuidas trennist pääseda või viilida. Lõputult ei saa kasutada ühte vabandust ja seega tulebki alatasa mõelda uusi vabandusi. Kuid ujujatel tuleb varrukast 100 vabandust korraga kui on selleks vajadus.

On olemas igausuguseid vabandusi: Alates „mul kõht valutab“ kuni „Ma tulin just juuksurist ja juuksed ei tohi 48h märjaks saada.“ Toon nüüd teieni 7 populaarset vabandust, mida kasutatakse üsna tihti, et trennist mööda viilida. Treenerid kindlasti suudavad end samastuda nende probleemidega - kui ei suuda, siis on Teil tegemist väga tublide ja kohusetundlike sportlastega.

      1. Ma pidin...

Ujuja, kes jääb alatasa hiljaks (ning kui ta lõpuks kohale jõuab) tõmbab tagataskust kohe mitu vabandust. Ma olin koolis. Ma pidin emaga poodi minema. Ma pidin kodust läbi minema jne. Väga tüüpiline ning kindla peale minek, kui tahad usutavat vabandust. Samas kui räägid loo, et vastasid koolis kontrolltööd järele, siis mõtle asi hoolikalt läbi. Treener: „Mis ainet vastasid?“ Ujuja: „Eesti keelt vastasin.“ Treener: „Mis teema siis?“ Ujuja: „Noo kirjutasin kirjandit teemal tehnoloogia ning sellest olenes minu veerandi hinde!“ Ühesõnaga ole ettevalmistatud kui hakkad vabandust välja mõtlema.

       2. Ma ei teadnud, et meil täna hommikul trenn on

Õhtul trenni minnes on pulss 200 lähedal, sest pead selgitama treenerile miks hommikul trennis ei käinud. Peas käivad läbi mitmed stsenaariumid ning proovid valida kõige usutavamat. Kuid valid ikkagi „Ma ei teadnud, et meil täna hommikul trenn oli.“ Mis siis et oled samas trennis käinud juba 5 aastat. Teine raudpolt ja tuntud vabandus on „Ma ei kuulnud äratuskella.“
       
     
Michael Phelps
3. Minu prillid on katki

On ilmselt teaduslikult tõestatud, et kehastuda McGyveriks ja parandada prillid paari minutiga oleneb sellest kui motiveeritud sa oled trennis harjutust kaasa tegema. Kuid selle vabandusega pead ettevaatlik olema, sest treener võib tagavara prillid kuskilt ruumist välja võluda.
      '
      4. Ma pean vetsu minema

Mitte mingit probleemi pole minna vetsu enne trenni või siis kui treener esimest harjutust alles seletab. Kuid ilmselt kõige parem aeg on vetsu minemiseks siis, kui algab raske harjutus või kui ei raatsita ujuda lõdvestust. Muidugi paljude jaoks pole mingi probleem ka basseini teha oma häda.
      
      5. Mul on jala/hüppeliigese/kõrva/otsaesise kramp

Need on kõige jubedamad. Muidugi vahetevahel trennis tekib päriselt kramp, kuid tihti peale tekib ta näitlemise tagajärjel. Nüüd muidugi oleneb kui hea näitleja sa oled krampi teesklema. Kas sa saaksid selle eest Oscari või mitte? Muidugi on meist paljud kasutanud just seda vabandust, et saada endale paar lisaminutit puhkust või jätta pooleli (raske)põhiharjutus.
      
      6. Ma pean varem välja minema

Kurikuulus fraas treenerile „Ma pean varem välja minema.“ Iga treener on seda kuulnud vähemalt 23 korda. Küll on vabanduseks ma pean koduseid tööd tegema, pean õe väikest last hoidma, minu tädipoja tüdruku kassil on sünnipäev jne. On kahte sorti ujujaid: 1) Need kes mängivad „ma pean varem välja minema“ kaardi trenni alguses ja need kes kasutavad seda enne kõige raskema harjutuse algust.
        
      7. Ma olen väsinud/ma ei jaksa

See on fraas mida iga treener on enda karjääri jooksul kuulnud täpselt 10 763 korda, see fraas on ujujate üks lemmikumaid. Väga lihtne on õelda keset rasket harjutust, et ma ei jaksa või ma olen väsinud. Kuid, et saada parimaks tuleb seda vältida nii palju kui võimalik. Aga keda me petame me kõik oleme seda oma treenerile õelnud.

Muidugi ei kutsu ma kedagi neid vabandusi kasutama, kuid olgem ausad, vahetevahel vajame me kõik neid vabandusi ühel või teisel põhjusel.

PÜSIGE LAINEL!